Известие

Collapse
No announcement yet.

кое масло е по добро за т.с мотор на 156 ца

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • време
  • Show
Clear All
new posts

  • #31
    10w60 е масло за износени бИгачки, които не могат да държат налягане като загреят и за състезателни цели.
    В реалния живот при една нормална експлоатация на автомобила дава единствено по-висок разход на гориво. Това е моето неангажиращо и некомпетентно мнение
    sigpic
    156 Facelift 1.9JTD16V 159 1.9JTDm16V 166 2.0TS(eх) Fiat Fiorino 1.3JTD
    "Странно нещо е животът - днес караш с 200, утре те возят с 20"

    Comment


    • #32
      Първоначално публикувано от -Bobby- Покажи съобщение
      ...както например е при Галакси 15-50 на Яко, което всеки лаик би казал, че е минералка...
      При цена от 65 лева за 2 литра, чак такъв лаик нЕма...

      Comment


      • #33
        [QUOTE=-Bobby-;951380]

        И накрая - защо масла като 10W-60 са много по-скъпи от такива като 10W-40.......

        Разликата в цената в много случаи е просто въпрос на география,пример Selenia 10w40 20k,цена 10 евро за литър,Selenia 10W60 Racing,цена 12 евро за литър,цени на тези масла в Гърция.
        Та къде е голямата разлика в цената?

        Първоначално публикувано от code Покажи съобщение
        10w60 е масло за износени бИгачки, които не могат да държат налягане като загреят и за състезателни цели.
        В реалния живот при една нормална експлоатация на автомобила дава единствено по-висок разход на гориво. Това е моето неангажиращо и некомпетентно мнение
        От утре го спирам 10w60,слагам краве масло или зехтин..................
        Last edited by Кайо; d.m.y г., 23:46.
        Alfa Romeo 159 2,4 Jtdm Q-tronic
        Citroen C2 1,6 Sensodrive

        Alfa Romeo 156 GTA Selespeed - EX
        Alfa Romeo 159 SW 2,4 Jtdm Q-tronic - EX
        Alfa Romeo 156 2,0 TS Selespeed - EX

        ....расоф ат, дърта кранта без зоб не пука!

        Comment


        • #34
          Аз карам със Селения Туринг 5-50, което е по-евтино от Селения 20к (10-40). Логиката не знам каква е, но маслото ми харесва. В сравнение с рейсинг не усещам разлика, но със сигурност е по-добро от 20К.
          2014: Deutschland über alles

          Comment


          • #35
            Първоначално публикувано от nikolaaaay Покажи съобщение
            Аз карам със Селения Туринг 5-50, което е по-евтино от Селения 20к (10-40). Логиката не знам каква е, но маслото ми харесва. В сравнение с рейсинг не усещам разлика, но със сигурност е по-добро от 20К.
            Ако е по евтино от 20к, 5w50, незнам тогава кой ще го взима това 20к, интересно.... Туринга ще е 100% по добро
            156 2.4JTD 136+ PS

            Comment


            • #36
              Първоначално публикувано от nikolaaaay Покажи съобщение
              Аз карам със Селения Туринг 5-50, което е по-евтино от Селения 20к (10-40). Логиката не знам каква е, но маслото ми харесва. В сравнение с рейсинг не усещам разлика, но със сигурност е по-добро от 20К.
              Странно,това масло го намирам по разни страници в интернет но не и в сайта на Селения http://www.flitalia.it/it/fl/compone...sed::confused:
              Alfa Romeo 159 2,4 Jtdm Q-tronic
              Citroen C2 1,6 Sensodrive

              Alfa Romeo 156 GTA Selespeed - EX
              Alfa Romeo 159 SW 2,4 Jtdm Q-tronic - EX
              Alfa Romeo 156 2,0 TS Selespeed - EX

              ....расоф ат, дърта кранта без зоб не пука!

              Comment


              • #37
                Първоначално публикувано от badmadafaka Покажи съобщение
                На лепенката под предния капак на алфата пише марка и модел на маслото, което е предназначено за нея.
                Да така е, но никъде не е казано, че е най-доброто, защото има още една дузина масла, които със същия успех вършат съшата работа, а може и по-добра. Има си спецификации и стандарти, които трябва да покрива маслото, за определен ДВГ, дадени от производителя. Той си е избрал еди коя си Selenia, защото ги покрива и защото му предлага и най-изгодния договор. Утре производителя, за друг модел може да избере съвсем различна марка - въпрос на бизнес. А какво ще си избереш да сипваш ти, си е твое право, стига да отговаря на изискванията и най-важното, характеристиките да са му истински - проблем касаещ всички масла у нас. А въпросния червен стикер е даден именно за лаиците, които не са наясно кое и какво и да не си блъскат главата, ами да отидат и да си купят същото.
                Alfa Romeo 159 SW, 1.9 JTDm
                Alfa Romeo 156, 2.4 JTD
                Ex: Alfa Romeo 159, 2.4 JTDm, Subaru Legacy 2.5i,
                Alfa Romeo 156, 2.0TS

                Comment


                • #38
                  Първоначално публикувано от AlfaMan Покажи съобщение
                  Нали затова дадох пример и с масло, което надвишава всички стандарти...

                  Comment


                  • #39
                    По горе писах че е тежко масло за температури под 0 градуса и продължавам да го твърдя Смея да тъврдя че не е някакво внушение карам с такова масло от 4 години и до сега съм сменял поне 9 пъти и винаги слагам такова масло но падне ли температурата под 0 в първата 1 минута работа на мотора звукът му е тежък личи си че маслото е гъсто докато с 20к АР не беше така примерно. Ако температурата е малко по висока всичко е наред иначе съм много доволен от маслото и въпреки това го сменям на 10к км.
                    Лично за зимата смятам да мина на 10/40 зимата и без това маслото не стопля много не е както при 30 градуса през лятото пак 10/60
                    156 1,8 ТS 99
                    Nissan Murano 2005

                    Comment


                    • #40
                      Първоначално публикувано от code Покажи съобщение
                      10w60 е масло за износени бИгачки, които не могат да държат налягане като загреят и за състезателни цели.
                      В реалния живот при една нормална експлоатация на автомобила дава единствено по-висок разход на гориво. Това е моето неангажиращо и некомпетентно мнение
                      И си в голяма заблуда. Никакво повишение на разхода няма...

                      Много хора са в изключителна заблуда, че видиш ли, при числа като 50, 60 за топъл мотор, означава, че маслото е гъсто като боза, и едва ли не увеличавал съпротивлението в мотора, и оттам вдигал разхода... от много места ги чувам тези теории на фантастиката. Хора, не ги пишете и не ги говорете тия неща, че ставате за смях...

                      Аз лично, моето масло го точих след 350 км пробег. Моторът беше идеално загрял, защото точно бях направил едно прекосяване на цяла Сф. Това, което изтече горещо, беше 2 пъти по-рядко от това, което виждате в тубата със стайна температура. Стига с тия митове за "гъстото като боза" масло, дето запълвало луфтове на износени мотори - това са пълни щуротии и лафове на гаражни специалисти, дето я са имали среден 3 по химия в училище, я не - по-горе, който се е зачел, съм го обяснил това... а който иска и още по-детайлно инфо, да влезе в час с нещата - нета прелива по темата.
                      Две черни перли...

                      Alfa Romeo 156 1.6 Twin Spark '99 | Renault 19 1.4 Energy '93

                      Comment


                      • #41
                        Първоначално публикувано от -Bobby- Покажи съобщение
                        И си в голяма заблуда. Никакво повишение на разхода няма...

                        Много хора са в изключителна заблуда, че видиш ли, при числа като 50, 60 за топъл мотор, означава, че маслото е гъсто като боза, и едва ли не увеличавал съпротивлението в мотора, и оттам вдигал разхода... от много места ги чувам тези теории на фантастиката. Хора, не ги пишете и не ги говорете тия неща, че ставате за смях...

                        Аз лично, моето масло го точих след 350 км пробег. Моторът беше идеално загрял, защото точно бях направил едно прекосяване на цяла Сф. Това, което изтече горещо, беше 2 пъти по-рядко от това, което виждате в тубата със стайна температура. Стига с тия митове за "гъстото като боза" масло, дето запълвало луфтове на износени мотори - това са пълни щуротии и лафове на гаражни специалисти, дето я са имали среден 3 по химия в училище, я не - по-горе, който се е зачел, съм го обяснил това... а който иска и още по-детайлно инфо, да влезе в час с нещата - нета прелива по темата.
                        Колега, като те гледам колко си убеден в това дето си написал и как си гледал гъстотата на топлото масло на око изобщо няма да ти обяснявам колко си зле
                        sigpic
                        156 Facelift 1.9JTD16V 159 1.9JTDm16V 166 2.0TS(eх) Fiat Fiorino 1.3JTD
                        "Странно нещо е животът - днес караш с 200, утре те возят с 20"

                        Comment


                        • #42
                          Обясни ми, би ми било интересно, защото не виждам един кьорав факт да вадиш насреща, само празен лаф, хвърлен в пространството...

                          Първоначално публикувано от kaio156 Покажи съобщение

                          Разликата в цената в много случаи е просто въпрос на география,пример Selenia 10w40 20k,цена 10 евро за литър,Selenia 10W60 Racing,цена 12 евро за литър,цени на тези масла в Гърция.
                          Та къде е голямата разлика в цената?
                          Очевидно на СеленИа добавките са доста по-евтини - още една от причините аз да не желая да им ползвам маслата.

                          И обяснявам какво имам предвид, за да не ме разбереш грешно. Има точно няколко рафинерии, които правят базови масла и се явяват доставчик на всички производители за Европа (ясно е защо - по транспортно-финансови причини... иначе в Индия например, има много повече). Тези рафинерии са в Англия, Белгия и Турция (според инфото ТУК, имам и непроверено инфо, че тази на Яко във Франция също е сред доставчиците). Оттам нататък, всяка "марка" масла си наблъсква добавките в своите цехове, прави си тестовете, с които определя маслата на какви изисквания отговарят (те са цяла серия, да не ги изброявам), след което ги пуска на пазара със своето лого върху тубите и варелите.

                          Така че разликите в цените са нещо относително, от гледна точка - дадената марката откъде си набавя базово масло (това е незначителната част от разликата) и после какви разработки като добавки има и слага в тях (доста по-значителната разлика).
                          Две черни перли...

                          Alfa Romeo 156 1.6 Twin Spark '99 | Renault 19 1.4 Energy '93

                          Comment


                          • #43
                            При колите които съм карал се е ползвало селения и отзивите са добри за пазене на двигателя при натоварвания от много даване на газ и високи обороти продължително,турбо натоварване и подобни глупости..двигатели съм чупил и с леманс и със селения..разлика никаква примерно хпх пълна синтетика държи същото налягане и загряване на двигател като ле манс..тези старите мотори искат да има масло в двигателя а какво ще е маслото и с какъв вискозитет реша или собственика или сервиза поддържащ колата..
                            Амбицията е последното убежище на неудачника

                            Comment


                            • #44
                              А тая Селения HPX не я ли даваха за износени двигатели с висока консумация на масло?
                              Alfa Romeo 159 2,4 Jtdm Q-tronic
                              Citroen C2 1,6 Sensodrive

                              Alfa Romeo 156 GTA Selespeed - EX
                              Alfa Romeo 159 SW 2,4 Jtdm Q-tronic - EX
                              Alfa Romeo 156 2,0 TS Selespeed - EX

                              ....расоф ат, дърта кранта без зоб не пука!

                              Comment


                              • #45
                                наи вероятно да..но съм пробвал да видя резултата а не за да доливам ..
                                Амбицията е последното убежище на неудачника

                                Comment

                                Working...
                                X